Kodowanie na dywanie w Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II

Kodowanie na dywanie w Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II
2018-12-04
Kodowanie w szkole– ale co to jest? Tak zapewne reaguje większość osób. Jednak słowo to pojawia się coraz częściej w edukacyjnej rzeczywistości, więc może – z ciekawości – warto spróbować? Klasa 1c Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Obrowie postanowiła spróbować. Początki były bardzo obiecujące. A z nabieraniem przez uczniów doświadczenia w kodowaniu okazało się, że to „kodowanie na dywanie” jest zintegrowane z różnymi dziedzinami wiedzy, np. przy nauce matematyki, plastyki, języka polskiego. Właściwie na każdych zajęciach elementy programowania można wpleść w naukę. A im dalej, tym łatwiej  otwiera się możliwość eksperymentowania. Bardzo dużo aktywności edukacyjnych w tym obszarze da się realizować bez użycia komputerów. Nasi uczniowie kodują obrazki, drogę z punktu a do punktu b – realizując wcześniejsze założenia, warunki. Rozwijamy kompetencje matematyczne poprzez: segregowanie, porządkowanie, tworzenie zbiorów, zabawy z symetrią i układanie współrzędnych. Jest to świetna alternatywa do zabaw z wykorzystaniem komputerów. 

P. Grabowska. 

ZamknijNa tej stronie internetowej wykorzystywane są pliki cookies zbierane do celów statystycznych i wykorzystywane do poprawnego działania serwisu www.
Warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies można zmienić w ustawieniach przeglądarki - niedokonanie zmian ustawień przeglądarki jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na ich zapisywanie.