Mapa edukacyjnych podróży
Te czerwone punkty na mapie Europy to miejsca, do których dotarli uczniowie i nauczyciele Zespołu Szkół w Dobrzejewicach. Wybrali się nawet do Reunion - zamorskiego terytorium Francji w okolicach Madagaskaru. Zespół nauczycieli w składzie: Anna Ewertowska, Monika Stawska, Aneta Dobrzyńska i Grzegorz Szulc pod patronatem dyrektora szkoły Janusza Iwańskiego tworzy i realizuje projekty międzynarodowe, które otwierają przed szkołą nowe horyzonty. To wspaniała przygoda dla uczniów i pedagogów, szansa na rozwój, poszerzanie wiedzy, naukę nowych umiejętności w niebanalny sposób.
2011 - 2013
Comenius
Projekt Spaceship Santa Maria
partnerzy: Szwecja, Chorwacja
Nadrzędnym celem tego projektu było rozwijanie umiejętności porozumiewania się w języku angielskim oraz poszerzanie wiedzy na temat przyszłości ludzkości. Uczniowie wyruszyli w wirtualną podróż kosmiczną w poszukiwaniu miejsca, gdzie mogliby się osiedlić i stworzyć nową cywilizację.
Ich zadaniem było zorganizowanie od podstaw wspólnoty, w której wszyscy będą żyli w harmonii. Młodzież musiała ustalić zasady, na jakich opierać się będzie ta społeczność. Dyskutowali na tematy, takie jak: język, rząd, prawo, opieka zdrowotna, edukacja, sposób spędzania wolnego czasu, religia i wartości, struktura społeczna, technologia.
Wizyta w Szwecji.
Wizyta w Chorwacji.
2013-2015
Comenius
Projekt Learn to learn! Develop your autonomy in learning.
Partnerzy: Turcja, Włochy, Łotwa, Francja (Reunion), Rumunia.
Głównym celem projektu było rozwijanie autonomii uczniów w nauce. Uczestnicy projektu - uczniowie i nauczyciele próbowali budować definicję autonomii w uczeniu się i nauczaniu. Poszukiwali oni skutecznych sposobów na zbudowanie takiej autonomii, poznawali system edukacji w krajach partnerskich, kulturę tych krajów. Nauczyciele wymienili się pomysłami i przykładami dobrych praktyk w zakresie zaangażowania uczniów w proces nauczania.
Wizyta w Turcji.
Wizyta we Włoszech.
Wizyta na Łotwie.
Wizyta w Grecji.
Wizyta w Rumunii.
Wizyta w Reunion - zamorskie terytorium Francji.
Erasmus+ Akcja KA2
2014-2017
Projekt No Enemies Violence – Equal Rights.
Partnerzy: Portugalia, Czechy, Słowacja, Włochy, Turcja.
Zadaniem projektu jest rozwój metod, które budują postawy otwartości i tolerancji dla różnic w szerokim rozumieniu (wynikających z kultury, religii, statusu majątkowego, niepełnosprawności, płci, podeszłego wieku), aby przeciwdziałać uprzedzeniom, ksenofobii.
Udział w projekcie pomoże także rozwijać inne umiejętności, które są istotne w dzisiejszym świecie: znajomość języka angielskiego i nowoczesnych technologii komunikacyjnych.
Wizyta w Portugali.
Wizyta we Włoszech.
Wizyta na Słowacji.
Wizyta w Czechach.
Projekty eTwinning.
Projekt E-classroom.
Partnerzy: Chorwacja, Grecja, Niemcy, Turcja.
Głównym celem tego projektu było poszukiwanie, wypracowanie nowych metod nauczania języka angielskiego i dążenie do tego, aby proces uczenia się języka obcego był ciekawy dla uczniów. Zainteresowanie uczniów przedmiotem wpływa na ich motywację do nauki. Uczniowie pod przewodnictwem nauczycieli tworzyli nowe materiały do nauki. Projekt ten został nagrodzony odznaką European Quality Label. A jego współautorka - p. Ania Ewertowska miała okazję odwiedzić Brukselę, gdzie wzięła udział w szkoleniu z cyklu Future Classroom Lab pod tytułem "Be creative with multimedia in the classroom". Szkolenie miało miejsce w Brukseli (Belgia)w siedzibie European Schoolnet Academy.
Projekty eTwinning.
Projekt CHITTER CHATTERS.
Partnerzy: Czechy, Bośnia i Hercegowina, Turcja.
Od października 2016 klasy I gimnazjum, pod opieką p. Anny Ewertowskiej rozpoczęły pracę nad nowym projektem językowym: "CHITTER CHATTERS" w ramach platformy internetowej "eTwinning". Projekt ma na celu doskonalenie praktycznych umiejętności porozumiewania się w typowych sytuacjach komunikacyjnych podczas podróży zagranicznych (np. w ramach przyszłego projektu w programie Erasmus+) oraz wykorzystywanie narzędzi multimedialnych Web 2.0 w nauce języka angielskiego. Ponadto, projekt ma na celu zmotywować uczniów do efektywniejszej nauki języka angielskiego poprzez wspólną zabawę i kreatywne przedsięwzięcia multimedialne, takie jak: tworzenie komiksów (Comic Scratch, Bitstripes, ToonDoo, Pixton), nagrywanie własnych filmów video (Video Movie Maker, You Tube, Cincopa, Edpuzzles), tworzenie prezentacji (Padlet, Power Point, Slide Share), animacje (Sleeveface, Powtoon) oraz prace projektowe (Lapbooks).
Erasmus+ Akcja KA1
Projekt STEP FORWARD
Projekt Step Forward - Krok do przodu miała na celu realizację szkoleń językowych i metodycznych, dzięki którym nasi nauczyciele rozwijali swoje umiejętności lingwistyczne (język angielski) oraz odświeżali wiedzę metodyczną z zakresu nauczania języków obcych.
Trójka nauczycieli z Zespołu Szkół w Dobrzejewicach (Monika Stawska, Aneta Dobrzyńska i Tomasz Sojka) na początku wakacji uczestniczyła w kursie językowym i metodycznym na Malcie. Jego realizacja była możliwa dzięki projektowi STEP FORWARD - Krok do przodu, który został sfinansowany ze środków UE, w ramach programu POWER - "Mobilność kadry edukacji szkolnej". Dzięki bardzo intensywnym zajęciom, prowadzonym z udziałem profesjonalnych lektorów, nasi nauczyciele przez cały pobyt na wyspie rozwijali swoje kompetencje językowe oraz metodyczne. Ponadto współuczestnikami zajęć byli także inni nauczyciele krajów UE, co umożliwiło naszym belfrom wymianę doświadczeń zawodowych oraz nawiązanie ciekawych zagranicznych kontaktów. Po wyczerpujących zajęciach gorące popołudnia były także czasem na sprawdzenie nabytych umiejętności w praktyce. Poznawanie zabytków, historii oraz kultury Malty oraz nauka języka umożliwiła im dzielenie się nabytą wiedzą ze swoimi uczniami. Lekcje języka angielskiego, edukacji medialnej i geografii w rozpoczynającym się roku szkolnym na pewno będą ciekawsze.
Praca nad nowymi projektami trwa. Mamy nadzieję, że będziemy mogli dodawać kolejne czerwone punkty na naszej mapie edukacyjnych podróży.